No ale to je problém českého školství, především ZŠ. Dítě by se podle mne mělo učit podle svých schopností a ne podle nějakých norem nastavených na průměr. Znám spoustu dětí, které v lecčem vynikají, do školy šly čtecí a počítací, na předškoláky měly i spoustu jiných znalostí, které ve škole na 1. stupni vůbec nevyužily. Ve školce poslouchali rodiče od učitelek výčitky, co že to dělají, že děti učí věci napřed, vždyť se ve škole budou nudit. Ale co s dětmi, které jsou lačné po informacích? Jaké je pak čekalo zklamání, že se v prvních několika letech ve škole nedozvídají nic nového. Když nemají nové podněty, často pak klesnou do průměru, všichni okolo jim přece pořád připomínají, že vyčnívat není dobré. Pak se opravdu může stát, že první stupeň jedničkáři, najednou na druhém stupni nebo SŠ zjistí, že se vlastně neumí učit.
Každý má mít podle mne laťku zvedlou o kousek výš než zvládne, jinak může ztratit důvod se zlepšovat. A proto díky za osmileté gymply, když to nejde jinak.
Předchozí