Dcera půjde do 2.ročníku ZŠ, je nadprůměrně inteligentní, za celou první třídu se (kromě psacích písmen) nenaučila nic nového. V rámci jistého soudního řízení byla na znaleckému posudku, IQ 142. Neozvíjí se, má tendenci vypracovat úkoly tak, aby trvaly co nejkratší dobu a byly ještě na jedničku (např. psát by mohla daleko úhledněji). Ve třídě má kamarády, subjektivně je spokojená. Ve třetí třídě by mohla přejít na jazykovou školu (přijímací zkoušky se skládají ve druhé). Tato škola je náročnější, zejména z toho důvodu, že je vlastně výběrová, tudíž mezi žáky nejsou ti pomalejší. Má samozřejmě lepší úspěšnost v přijímacím řízení na gympl. Pokud bude dcera mít zájem, ráda bych, aby šla na osmileté gymnázium. Nevím ale, zda ji mám přesunout i na jazykovku nebo ne. Dceři se moc nechce, resp. rozhodla by se ráda až podle toho, kteří spolužáci budou přecházet. Realita je totiž taková, že kvůli odchodu dětí na jazykovku se ve stávající ZŠ často slučují třídy. Jsem dceru schopna bez problémů přesvědčit, rozhodnutí je tak de facto na mně. Manžel by byl spíš pro jazykovku. Nevím, zda je ale vhodné měnit tak často kolektiv. Sama mám dosud přátele ze ZŠ. Nedovedu si představit, že bych tak často měnila školu. Na druhou stranu největší vazby na spolužáky si asi stejně jednou udělá na gymplu (nebo na SŠ). Jak byste se rozhodli vy? Měnil někdo z vás nebo z vašich dětí tak často školu? Díky za názor, zkušenost.
Předchozí