Jenom poznamka na okraj - ony se nekdy ty nadanejsi deti jaksi vyselektuji samy, i kdyz se je snazis presvedcovat, ze to neni dobre pro jejich socialni a emocionalni rozvoj atd. blablabla. Nemyslim si, ze jde o elitarstvi, kdyz rodice chteji pro sve dite to nejlepsi vzdelani, naopak, zda se mi to celkem logicke a pochopitelne a spis by me prekvapilo, kdyby bylo nekomu jedno, kde, jak, co a s kym se jeho dite uci. Ja jsem napr. syna umistila po necelych ctyrech letech integrace na bezne /ale naprosto super/ ZS na jinou ZS do tridy pro mimoradne nadane deti. Nemam pocit, ze bych se podilela na jakemkoliv elitarstvi, pouze se snazim doprat synovi dostatek smysluplnych podnetu, dale pobyt v kolektivu podobne potrefenych deti /konecne ho nekdo posloucha, bavi se s nim a hraje si s nim/ a prilezitost zazit konkurencni prostredi a pocit, ze veci nejsou zadarmo. Taky jsem mohla poslat syna v deviti na gympl, ale to jsem prave z duvodu nizkeho veku zamitla. Druhy stupen tedy stravime na ZS a nevidim v tom ani handicap ani vyhodu, proste to je v soucane situaci a dobe to nejlepsi, co jsem mohla svemu synovi poskytnout.
Předchozí