Chodila jsem na tehdy ještě sedmiletý gympl. Jsem moc ráda, že jsem odešla ze zš, najednou po mě začal někdo vyžadovat, abych se snažila, na zš jsem se nemusela jedinkrát učit, na gymplu jsem najednou měla čtyrky. To člověka nakopne.
Na peďáku byl vedoucí katedry pedagogiky silně pro integraci, že ti lepší "táhnou" ty horší k výkonům. Není to pravda. Učí se vždy tak, aby všichni stíhali, tedy podle těch pomalejších. Nadané děti se nenaučí učit se, v patnácti je ten dopad na čtyřkové dno mnohem fatálnější.
Já za sebe říkám selekce od co nejrannějšího věku. Žádná "odtrženost" od reality nehrozí. Lidi jsou všude stejní, to, že je někdo průměrně inteligentní nebo nadprůměrně nemá vliv na to, z jakého sociálního prostředí pochází, jak bouřlivě prožívá pubertu. Všude jsou děti v tomto věku stejné. Stejně "reálné"...
Předchozí