Nechápu, proč si všichni spojují osmileté gymnázium s celodením biflováním a nedostatkem času na koníčky. Pokud dítě na tuto školu má, tak se biflovat nemusí. A je na rodičích, aby posoudili, zda na ní má. Já jsem se výrazněji učila jen v primě (a také to nebyli celé dny nad učením....), kdy jsem musela dohánět to, co se na základce neprobralo a v čem jsem měla chatrné základy (hrozila mi trojka z matiky a měla jsem trojku z češtiny). Jakmile jsem to dohnala, potřebovala jsem se učit pouze na písemky, jinak ne. Žádné celé odpoledne strávené nad učením (to nastalo až před maturitou) a přesto jsem měla (až na druhé pololetí primy) celých osm let vyznamenání a odmaturovala jsem také s vyznamenáním. Teď končím bakaláře a stále ještě nenastala situace, kdy bych jela na sto procent - stále mám rezervy. Bratr, ten se téměř neučí, ve škole si čte pod lavicí a má samé jedničky. Letos chodil do tanečních, chodí na nepovinné IVT a do turistického oddlíku, který sežere dost času (jednou týdně schůzka, cca jednou za 2 až 3 týdny výprava přes víkend, svátky a prázdniny tráví s oddílem, atd.). A to vše stíhá s osmiletým gymnáziem.
Takže nezlobte se na mě, ale víceleté gymnázium nerovná se jenom biflování. Jenom na to to dítě musí mít. Pokud se musí každý den na gymnáziu odpoledne učit, tak tam pravděpodobně nepatří a lépe by mu bylo na ZŠ. Ale dítě, které se téměř neučí ani na gymnáziu by se na základce unudilo a ztratilo jakoukoliv motivaci. A pak by byl přechod na střední horor. Takhle musí alespoň semtam zapnout a učení se věnovat, ale na základce by na to kašlal úplně.......A naučit se učit by pak bylo dost obtížné.....
Předchozí