Učím na gymnáziu jak na nižším, tak na vyšším stupni. můj syn absolvoval před lety čtyřleté gymnázium a dceta osmileté. Mám tedy zkušenosti jak matka, tak jako kantorka. Co se týká nižšího gymnázia, podle mých zkušeností se výborně hodí pro děti dravé, celkem ambiciózní, ale na druhou stranu také poměrně "splachovací", které nerozhází případný dílčí neúspěch. Kolektiv třídy je složen hodně často z poměrně silných individualit. Tito žáci patřili na svých základkách k těm nejlepším, třeba jich bylo ve třídě takových jen pár a najednou mezi sebou soutěží úplně všichni. Ne každé dítě se v takovém kolektivu cítí dobře. Co se týká znalostí, teoreticky by se dítě na gymnáziu mělo naučit o něco více, protože učitelé nemusí brát ohled na ty pomalejší. Nevýhodou je, že dítě má do maturity "vystaráno" a často v učení výrazně poleví. Na základní škole se například skoro celou devátou třídu připravuje k přijímacím zkouškám, a pak se stane, že noví prvňáci na vyšším stupni, kteří právě přišli ze základky, mají ve srovnávacích testech mnohem lepší výsledky než naši "osmileťáci". Pokud mají děti na základce dobré učitele a cítí se tam i v kolektivu dobře, asi bych je na gymnázium nenutila.
Předchozí