Baruno,
reaguji teď na některý tvůj výše uvedený příspěvek. Srovnáváš v něm nesrovnatelné. 4leté gymnázium kdysi a dnes) Za mých maturovala jsem před 20ti lety mladých časů jiná možnost než čtyřleté gymnázium nebyla (nebylo ani osmi ani šestileté). Učila jsem (a stále učím) na všech třech formách současného studia gymn.a myslím, že mohu srovnávat. V páté třídě se děti "proberou" a většinou ty nejšikovnější odcházejí na osmiletý gympl. Ty, kterým se to nepovedlo, se pokusí v sedmé a nejlepší odejdou na šestiletý gympl. Dle mých zkušeností je úroveň studentů (myslím tím stud.výsledky) podstatně nižší než v osmiletých, ale děti si zase váží toho, že tam jsou, takže se tam vlastně učí celkem dobře. Do čtyřletého studia pak vezmou v podstatě všechny přihlášené (to asi neplatí na vysoce prestižních ústavech), nebo se třídy dokonce ani nenaplní. Jaká je úroveň v těchto třídách? Děs. Dříve by takoví studenti jistě byli na "ekonomkách" nebo možná i v učebních oborech. Toť má zkušenost, mám srovnání ze 3 pražských gymnázií, kde běží současně nejméně 2 z výše uvedených forem studia.
Předchozí