čiči,
vždyť je to nesmysl.
Ty si fakt myslíš, že malé děti – šestileté nebo osmileté můžeš takhle snadno otestovat a rozdělit? Podle čeho? Podle toho, jestli čtou, počítaj a píšou rychleji než ostatní? Nebo podle něčeho jiného? A když už by je někdo rozdělil podle těchto kritérií – cožpak se to v průběhu života nemůže změnit? Co když někoho strčíš omylem do špatného šuplíku? A pokud bychom vycházeli z toho, že čtení psaní a počítání jsou jediné znaky inteligence, domníváš se, že „méně inteligentní“ děti nemají ostatním co dát? Myslím v jiných oblastech – fantazie, emoční inteligence…. to by mohl někdo říct, že otestuje EQ a rozdělí děti podle EQ. No proč se mají sympatické kamarádské a empatické děti otravovat s někým, kdo neumí spolupracovat? Vždyť to musí být psychicky stresující
Můj manžel je členem Mensy. Na základní škole byl považován za špatného žáka, v pedagogicko psychologické poradně doporučili jeho rodičům, aby si zvolil učební obor – třeba truhlář. Vystudoval bez problémů vysokou školu, je schopný a ve svém oboru úspěšný.
Jenom to sebevědomí pokulhává – na základní škole mu ho totiž sráželi celých 9 let, dosud se z toho stoprocentně nevyhrabal.
Náš syn je chytré dítě – myslím přirozeně inteligentní. A přitom nečte, nepíše, v knihách neleží. Proč? Protože na to nemá čas. Má divoký temperament, dělá jiné věci. To ale neznamená, že to tak bude navždy.
Sumasumárum - děti jsou úžasné a měřit jejich potenciál v 6 letech je naprostý nesmysl.