Přidat odpověď
Jednak to nebyla tahle jediná diskuse a především - je rozdíl, když to někdo napíše ve stylu námětu k zamyšlení a ve stylu - když na to nemá, ať nejezdí.
Obávám se, že naše společnost se dostala do stádia vyčleňování některých jedinců z určitých "vyšších dimenzí". Takže určité věci prostě "pro tebe nejsou, když na ně nemáš". Nebo spíš nemáš na ně dost. Tobě to možná připadá nevinné a neškodné, mě ne. Svého času jsem bývala v kontaktu s lidmi téměř ze všech sociálních skupin - kromě té nejvyšší, to je opravdu uzavřený svět, kam je jednoduše vstup zakázán a to i pro ty, kterým by teoreticky vstup umožňoval zákon.
V tomhle se patrně neshodneme, na mně to dělá dojem, jako by tu vnikla úporná snaha se distancovat od "nižší sorty" za každou cenu. Pokud se snaží odlišovat vlastněním věcí a dalšími ekonomickými rozdíly, není se čemu divit, je to otrava, když si lehce zaplatí dovču a vynoří se mi tam nějaká ta sockoidní rodinka, která musela úporně nějaký ten čas šetřit. Kdo to pozná na první pohled?
Možná někomu ty stírající se rozdíly vadí. Tedy ne možná, zcela určitě.
Kde je to vysloveně škodlivé - zaznamenávám tenhle projev ve školství. ZŠ, kterou navštěvuje syn, je nastavena "pro lepší". Navenek je to škola veřejná, státní a neplacená. Uvnitř jsou nastavena taková pravidla, že pro lidi s minimálními příjmy je dost těžké tu udržet krok. Pracovními sešity počínaje, přes výlety a ozdravné pobyty v zahraničí - to je pro určitou vrstvu lidí finančně nedostupné. Samozřejmě málokdo je tak otrlý, že by vystavil dítě tomu tlaku, kdy je na první pohled viditelné, že "nemá".
Škola je jazyková, takže už základní vzdělání může být rozlišeno na lepší a horší a pro ty méně majetné vpodstatě nedostupné.
Já tenhle trend považuju za nebezpečný. Tímhle způsobem "třídíme" už děti - školáky. Kolik lidí ma tu správnou dravost, aby se tím prodíralo už od dětství a bojovalo o kousíšek místa na slunci? Jsou to jedinci, pro ostatní vzniká stále větší "uzavřený prostor".
Předchozí