Přidat odpověď
Potěšilo mne, jak hojně píšete na mé téma.
Zamýšlím se nad každým názorem, rozhodně nemám patent na rozum.
Taky ale nevařím z vody. Osobně znám 3 děti, které prošly domácí výukou a ani jedno z nich nemělo problémy se svým začleněním do kolektivu. Jejich výsledky v nové škole jsou výborné a patří k nejlepším žákům. Pravda ale je, že jsou to děti z vícečetných rodin. 3 děti nejsou též dostatečným sociologickým vzorkem.
Ani jedna rodina však neměla soukromého učitele a děti učila matka. Jedni jsou bigotní katolíci - k těm mám opravdu daleko, další vegani říznutí biostylem života - též nic pro mne a ti třetí bydlí na samotě.
Hodně blízký je mi waldorf, ale i tam nezapadáme do vzorce této komunity. Nechci dceru v r. 2011 učit psát husím brkem, věřit na nadpřirozené bytosti (skřítci a spol) a ani společné modlitby nejsou zrovna mým šálkem čaje.
Výroba učebnic, velké zapojení rodičů do výuky, učení v epochách, pochopení učiva v souvislostech, následné znalosti, tvůrčí duch školy atd. jsou mi naopak velmi blízké.
Ale jak jsem již psala, škola je daleko a letos z 90 přihlášených dětí brali 21 a hodně se přihlíží, zda jsou z této části Prahy (my nejsme).
Předchozí