Přidat odpověď
No jo ale na škole není jen dětský kolektiv a skupinové projekty, je tam i šikana, stres ze známek a tlak na výkon, nedostatek individuálního přístupu a ani ty projekty se na každé škole nedělají. Já se ve škole do 5. třídy nudila, od 1. třídy dostávala poznámky že si ČTU pod lavicí, tak jsem pak tupě zírala do slabikáře na věty co slabší spolužáci koktaly, protože jakmile jsem ztratila nit následovala poznámka. Nenaučila jsem se ve škole nic, nenaučila jsem se ani disciplíně protože jsem nikdy žádnou nepotřebovala a nenaučila jsem se ani učit protože jsem se nikdy učit nemusela, pamatuju si jen na šílenou nudu občas spestřenou šikanou, no neber to. A nejedná se o temnou minulost, do školy jsem začala chodit po revoluci a chodila do ní do r. 2005, ačkoli ten poslední rok jsem byla na soukromé škole takže za těžký money byl i ten přístup jinej, pravda.
Osobně nemám disciplínu ani na to abych učila sama sebe, takže o domácí škole neuvažuju navíc v Německu je zakázaná. Děti budou chodit do montessori školky (a následně školy, je to jedno zařízení, starší tam za měsíc nastupuje). Přístup individuální, žádný stádo, malý kolektiv. POkud nebude pokračovat na jejich reálce nebo gymplu může přejít po 4. třídě na státní školu (ne že bych to chtěla). Nicméně ze zkušeností pedagogů a rodičů starších dětí ten přestup v 10ti letech a zvykání na školu (ona montessori je hodně jiná, každý dítě se učí podle sebe, není rozvrh, nejsou osnovy, nejsou stanovené přestávky takže rozdíl oproti státní škole je hodně velký) je o něčem jiném než v 6ti letech, dítě si rychleji zvykne, na druhou stranu má určitý nadhled a nenechá se tak snadno semlít systémem.
Předchozí