Přidat odpověď
Míšo, tvé názory a postřehy jsou mi velmi blízké.
Že by se naše, či další dvě přilehlé školy změnily? To mi dřív hlava zešediví a zplešatí.
V první třídě učí jen učitelky pro první třídu, od druhé už zase jiné a ty si střídají předměty. Když poohlédnu od kvality těchto osob, nemyslím si, že je takové střídání v prvních letech školní docházky dobré.
Můj syn, dnes již na SŠ uměl velmi dobře jazyky, díky našemu předešlému pobytu v zahraničí. Bohužel učitelka byla jen pár lekcí napřed a syn její výslovnost a výrazivo opravoval. Chápu, že jí to naštvalo, ale nechápu, proč mu tehdy dala trojku na vysvědčení, když se hlásil na jazykovou školu. Děti se učily základní slovíčka, jemu dala vypracovat esej na tři strany a díky chybám v pravopise, dostal kouli.
Synův spolužák opakovaně dostával na vysvědčení čtyřku z výtvarné výchovy, ten druhý zase z hudebky a byli to jinak jedničkáři, kterým to velmi zkomplikovalo přijímačky na SŠ.
Takto bych mohla pokračovat donekonečna, zážitků je moc.
Dcera naší známé je sečtělá dívka, velmi vzdělaná, ale je jí to houby platné. Neznala nějaká data narození spisovatelů (velmi podstatná věc) a má tedy horší známku na vysvědčení, než přihlouplá spolužačka, které nedržela knihu nikdy v ruce a vyjadřuje se jako hotentot.
Známky, známky, známky. Ale opravdová vzdělanost? Učitele, které znám, to nezajímá. Hlavně splnit osnovy a šlus.
Omlouvám se za ty litanie.
Předchozí