Adelaide, dvě děti sedí na jenom místě a rodič stojí na druhém místě, zaplatit 1,5 jízdného za 2 místa prostě považuju za férové. Ten dospělák, co bude stát vedle tebe, taky nepojede zadarmo. Když si pořádně přečteš ty přepravní podmínky, tak je to tam popsané dost jasně - dítě může sedět samo, když jsou volná místa, když je plno, tak by dítě, co jede zadarmo, nemělo zabírat "žádné" místo.
Že by varianta všechny děti zadarmo sváděla ke "zbytečným" výletům, tomu taky věřím. Třeba moje sestřenka chtěla (pak jim to překazila nemoc) jednou jet do Prahy se svými dvěma puberťáky a jejich dvěma kamarády, o víkendu osobními vlaky na SONE. Kdyby za ně měla platit poloviční jízdné, tak tam nepojede ani omylem. Takhle vycházela zpáteční cesta na cca 110 km pro jednoho na 30 Kč a to už přece stojí zato si jen tak vyrazit na výlet, ne?
A jestli myslíš, že se nemůže stát, že výletníci zabírají místo pracujícím, tak kromě těch příkladů, které už jsem psala (fakt mi nepřijde normální skoupit na školní výlet jediný linkový autobus) jsem sama několikrát cestou z práce stála na předních schodech. Nebylo to kvůli výletníkům, ale prostě v nějakou dobu je velký nápor a i když jede několik autobusů za sebou, tak je to prostě někdy na hraně.
A že přeplněnost spoje je věc dopravce, to se na mě nezlob, ale to je pěkná blbost. Já si vypůjčím ještě jeden citát:
"Veřejný zájem, tedy rozsah dopravního zabezpečení ve veřejném zájmu uplatňuje vůči dopravcům příslušný krajský úřad, což by mělo zabezpečit skutečné potřeby obyvatel. Proto tyto potřeby by měly vycházet z požadavků občanů a následně obcí a krajské úřady po posouzení uplatněných přepravních požadavků by je měly smluvně zabezpečit u dopravců."
Dopravce nejezdí, jak se mu zachce, dopravce jezdí na objednávku a co si kdo (ne)objedná, to má.
Předchozí