Mirko, myslím, že jsi to vystihla moc pěkně. S tím dohledem rodičů nad tím, co děti dělají po příchodu domů ze školy, je to složité. Hlavně když není možné, aby byl s dětmi stále někdo doma, což je od určitého věku dítěte naopak spíš výhoda. Čtyřleté dítě je nadšené, když ho někdo ze školky vyzvedne po obědě a je s ním celé odpoledne doma, zatímco dítěti cca od 10 let výše permanentní přítomnost dospělé osoby velmi vadí, protože děti v tomhle věku už občas potřebují být samy a mít klid. Určitě je špatně, když je dítě samo celé odpoledne až do večera, nemá nic na práci a rodiče přijdou domů pozdě a nezajímají se o něj, nebo když naopak má dítě neustále za zády nějakého dospělého (nepracující matku, babičku v důchodu apod.), který důsledně dbá na to, aby dítě nedejbože nemělo ani minutku pro sebe a veškerý čas trávilo smysluplně (tj. učením, kroužky apod.). Oba tyto extrémy mohou mít katastrofální důsledky. Ale pokud má dítě přiměřené množství mimoškolních aktivit, doma je samo dejme tomu dvě hodiny a z toho na hodinu má zadanou nějakou práci od rodičů a na počítač nebo televizi má nějakým způsobem omezený přístup, tak si myslím, že nějaké větší zvlčení dítěti nehrozí. Ale z Tvého příspěvku mám pocit, že to vnímáš také tak
.