Je něco co má malý opravdu rád, na čem lpí? Např. Oblíbená hračka atd. ?
Pak bych zkusila při další´m ataku na ledničku následující slovní vodopád:
Stando, lednička není na hraní, jeslti ji budeš otvírat budu se na tebe zlobit, a jestli se ještě jednou rozlobím, zeberu ti za trest hračku, a tebe to bude mrzet, budeš plakat, ale já ti ji nevrátím dokud se nepřesvědčím že do ledničky nelezeš aspon 1 týden.
Stando chceš přijít o oblíbenou hračku? Ne? Tak nelez do ledničky, jinak se budu zlobit a když se budu zlobit, vezmu ti hračku
Stando víš kdy se budu zlobit? Když polezeš do ledničky. A co bude následovat když se budu zlobit? Seberu ti hračku .
nechceš abych ti brala hračku? Tak nelez do ledničky.
A tak pořád dokola. Důležité je, aby si malý uvědomil následující trojici souvislostí:
1. Nesmí něco dělat
2. Pokud to udělá budeš se zlobit
3. pokud se budeš zlobit bude následovat trest (obvykle naplácání na zadeček, ale i to zabavení oblíbené hračk by na delší dobu by pomohlo)
Vtip je v tom, že se to musí říct se zdviženým prstem a zdviženým hlasem a ty věty opakovat třeba 20 X. Když to nezabere, tak zabavavíš hračku třeba na týden a když se jí bude dožadovat, tak mu zopakuješ že jsi mu ji sebrala protože tě zlobil, že kdyby nelezl do ledničky když jsi mu to zakázala, že by jsi se nezlobila a že kdyby jsi se nezlobila tak bys neměla důvod mu ji brát.
Pokud bude následovat pláč po hračce, opět opakovat proč se tak stalo, že kdyby to nedělal, nemusela jsi se zlobit, kdyby jsi se nemusela zlobit, nemuselas mu ji brát, kdyby jsi mu ji nemusela brát, tak ted nemusl plakat a tak pořád dokola.
Je to x krát vyzkoušené a funguje to na jiných roštácích co prováíděli různé věci a obyčejné plácnutí na ně neplatilo, protože si nedokázali uvědomit tu výše popsanou trojici souvislosi.Tak není důvod proč by to němělo zafungovat i na Stáníka.
Předchozí