... přes všechnu různorodost, kterou nepopírám, ba vítám, se waldorfské školy neměly řadit k těm "alternativním" (v kladném slova smyslu), protože právě nepodporují kritické myšlení (naopak hustí do dětí antroposofický světonázor a chtějí po rodičích, aby to praktikovali i doma), nepodporují individuality a tvořivost (proto jsem to psala o těch obrázkách, ato věc se uvádí snad ve všech publikacích od raozčarovaných rodičů i bývalých žáků - to že je t vše na jedno brdo a když dítě to dělá po svém, má problém) a diskuse v těchto školách většinou není moc žádoucí, protože dítě má přijmout to, co je předkládáno velkým učitelem/učitelkou.
Samozřejmě mohou být mezi jednotlivými školami i učiteli rozdíly atd., ale prostě skutečná "alternativa" to není, stejně jako jí nejsou školy či vzdšlávací/školicí centra různých různých církví a "sekt".
A Kočajdo aj. - to o nacistech, Hessovi atd. a o Steinerově "rasové nauce" se dá dohledat v literatuře, stejně jako vše ostatní co tu uvádím - necucám si to přece z prstů. V Německu waldorfské hnutí této kritice čelí pořád, byly i úvahy zda není sektou a/nebo v rozporu s ústavou a od některých pasáží ve Steinerově díle se pod tlakem veřejnosti nakonec distancovali...
Předchozí