... že tou poslední poznámkou ses poněkud diskvalifikovala pro další seriózní diskusi, sorry. "Hysterická" jsem v mém příslěvku nebyla ani v nejmenším, snažila jsem se psát věcně a jen poukazuji na určitá fakta, která tady bohužel zná málo lidí (zatím). Nevím co je na tom hysterického? A už vůbec nevím, co to má společného s odpůrci přirozenách porodů????
To jsi teda opravdu ulítla, když Ti zřejmě došly věcné argumenty nebo co(?), jinak si to nedokážu vysvětlit...
(Mmmch, i když "off topic": Proti přirozeným porodům vůbec nic nemám, jsem naopak pro co největší spektrum volitelných možností, jak a kde rodit - aniž by ten či onaký způsob byl vyzdvihován nebo naopak kriminalizován.)
Budeš se asi divit, ale znám přesně takové případy jak popisuješ - že dítěti spíš ve klasické "obyč" škole "dovolil" učitel si malovat po svém (nebo jen s volnou návazností na dané téma), zatímco ve WŠ z toho byl hned problém, protože dítě nezapadalo do waldorfské ideologie a mělo údajně v sobě jakousii "disharmonii" a bla.. bla... Prostě se dítěti přisouvá problém, který je ale ve waldorsfkém systému a myšleni. Tam pak nejde vůbec uplatnit zdravý rozum. Jasně že ho bohužel dost učitelů v "normálních" školách také moc neuplatňuje, ale v zásadě by MOHLI - alespoň jim v tom nebrání ideologické "poslání" jejich školy. A takových zkušeností je v uvedených publikacích popsáno fakt dost...