| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

- ve věci institucionálního rozhodování o uspokojení potřeby (resp. jeho znemožnění) jde o to, zda "něco nemít" je lepší pro společnost či pro toho, kdo to "něco" chce a v tom druhém případě i o to, zda naplňováním své potřeby nepřiměřeně omezuje ostatní. Je přitom přečasto zásadní, zda institucionální struktura něco přikazuje nebo zakazuje.

- ambice rozhodování o někom se ovšem týká i nascitura, na kterého se zcela zapomíná v oněch debatách o náhradní děloze (jako podmínky jeho žití). Přístup k němu z hlediska subjektiváího práva je v různých společenstvích různý.

- Zmínění Fromma mám za patřičné především proto, že celou věc náhradních (a i nepřirozených) podmínek pro narození posouvá do roviny obecné rozvahy, v níž by ona diskuse, iniciovaná Mgr Kolářovou, měla začít. Je marné diskutovat o tom, zda poskytnutí funkce náhradní dělohy je byznys (proč by nemohl, nemusí to být zboží samotné, ale ve formě služby) a zda smlouva by musela obsahovat tu kterou míru garance, to jsou technické věci. Konečně kojná je také náhradním prvkem mateřství a nic na tom zlého a i taková služba byla spojena s vytvořením podmínek. Nadto poskytnutí funkce dělohy již existuje a je tedy dobře, že se pro ně chce vytvořit i jistý rámec pravidel, dle nichž by se rozhodovaly případné spory

- odsouzení samotného aktü poskytnutí podmínek pro narození dítěte nemám za spravedlivé. Dovedu si dobře představit, že existuje žena, jejíž jediným postižením je, že nemá dělohu a stejně tak že existuje žena, která nechce děti, chce prožít těhotenství nebo pomoci cizímu dítěti k životu. I ona potřebuje jisté podmínky pro takový počin a nemám jí vůbec za zlé, že svou pomoc poskytne za úplatu - jakousi náhradu za výdaje a risika.

- věda přinesla spousty věcí, ale lidské myšlení ve věcech poznání přírody a jejich využití předstihlo svou schopnost se s těmito objevenými věcmi vypořádat filosoficky. Lze souhlasit s tím, že je zhruba tolik bezdětných jako dětí bez rodičů a že tedy posláním těch, kteří nemohou mít děti, je postarat se o děti, kterým nebylo dopřáno rodičů. To ale neznamená, že by toto poslání mělo být povinně naplněno. Stejně dobře lze pochopit ty, kteří chtějí mít dítě, pocházející z jejich těla a ani to neznamená, že jim někdo k takové věci pomoci musí. Institucionální rozhodování je tu nezbytné proto, že do aktu početí i IU vývoje vstupují další osoby. V této souvislosti mne zaujalo přesvědčení, že právní smlouva je mezi třemi osobami - to jakoby vylučovalo možnost poskytnutí funkce dělohy vdanou ženou případně vstup jejího manžela do věci, když už pomineme vstup jejich dětí. Institucionální rozhodování je patřičné i v zájmu nascitura, a to nejen ve věci homosexuálních rodičů.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.