Úsměvným paradoxem občas je, že školy mívají k dispozici aprobované i výborné učitele jiných cizích jazyků, ale chtějí vyhovět zájmu rodičů o angličtinu, a proto dalším a dalším třídám vypisují její výuku, i když vlastně nejsou schopny zaručit kvalitu této výuky. Znám osobně více případů, kdy škola má možnost velmi dobrého zajištění výuky němčiny (která je paradoxně např. pro budoucí řemeslníky skoro praktičtější než angličtina) nebo francouzštiny (která je jako druhý jazyk dle mých zkušeností hodně žádaná), ale narážejí na odpor rodičů, aby zrovna jejich dítě s tímto jazykem začalo.
Ano, s angličtinou je na školách velká potíž, sama jsem se leta živila tím, že jsem soukromě vyučovala děti, které po ukončení základní školy s poměrně dobrými známkami z angličtiny najednou na střední škole zjistily, že vlastně neumějí skoro nic a nestíhají dohánět.
Předchozí