Deniso, souhlasím. Prostě učitelé dostávají mnohem nižší plat, než by si zasloužili.
Problém je, že kdo má z peďáku aprobaci na jazyky, vydělá si mnohem více jakou učitel v soukromé jazykovce (kamarádka takto vystudovala a učí němčinu a francouzštinu pro firmy). Kdo má aprobaci na češtinu a dějepis, už takové závratné možnosti nemá.
Dcera (4. třída) chodila na angličtinu ve školce a naše základka má taky povinnou angličtinu od první třídy. Myslím, že až do té třetí třídy od školkové výuky moc nepokročila (barvičky, zvířátka, čísla, rodina, části těla). Ale jak taky!!! Kdo učí budoucí učitele pro první stupeň jak mají v budoucnu vyučovat dětičky, co neumí číst, psát, nevědí, co je množné číslo, první a druhí osoba,... Ti učitelé to učí stejně, jak se to kdysi na základce a gymplu učili oni sami. Ale výuka nejmenší má probíhat úplně jinak, jenže JAK??? Toto Know-how je drahé a pedagogické fakuty ho svým studentům nedaávají.
Dcera dělá pokroky až teď, ve 4. třídě. Už se jim totiž střídají učitelé na jednotlivé předměty, takže mají angličtinářku a ne jednu svou učitelku pro první stupeň. Myslím, že v 5. třídě bude úplně jedno, kdo dělal angličtinu už pět let a kdo jen jeden rok. Jediný výsledek těch let je, že dcera angličtinu NESNÁŠÍ.