Musím říct, že sama v tom mám trochu chaos.
AJ v mateřských školách, centrech, 1-2 třída základek - najednou hrozná poptávka.
Udělala jsem si před 2 roky také kurz WattsEnglish abych rozšířila svoje možnosti výuky AJ i na menší děti. Metoda to byla docela pro mě přijatelná, vím že malé děti mají skvělou zvukovou paměť, takže si snadno zapamatují zvuk těch slov, intonaci, celkovou melodii té řeči, a i když si třeba neodnesou "vědomosti" jako takové (nebo odnesou ale z důvodu pauzy mezi výukou v MŠ a pak od 3. třídy je třeba zapomenou), určitě jim v hlavě zůstane ten cit pro jazyk, ta schopnost nebát se něco říct jinak a nestydět se "sradnovní" výslovnosti některých hlásek, což je pak problém u předpuberťáků a pubošů.
ALE - protože hrozně záleží na tom jak je tahleta fonetická část AJ kvalitní, tak efekt není vůbec zaručený. A navíc - musím říct že ta finanční stránka mě děsí. Platit řekněme od 4 do 9ti let AJ dítěti, které se dejme tomu během této doby opravdu něco "naučí" stojí opravdu dost. A pak přijde do třetí třídy, kde se začíná znovu od začátku, pomalu, ne třeba úplně dobře takže dost dětí to otráví... to jako vyhodím to kurzovné za 5 let do kanálu tímhle způsobem? (upozorňuju že v každém městě nejsou jazykové zš, opravdu ne)....
Takže i když to učit můžu, přesvědčená o tom nejsem. Já jsem vyrostla v době kdy angličtina se učila velmi málo, spíš jen z dobré vůle některé učitelky která to dělala zadarmo ve svém volném čase. Takže se ji šel učit jen ten, kdo opravdu chtěl (u nás to šlo od 5. třídy, ze 4 tříd v ročníku nás chodilo 12), a na výsledcích to bylo naprosto evidentní.
Předchozí