Pro výuku AJ v 1.-3. třídě žádný závazný předpis není ani osnovy nebo učebnice které by jasně stanovily kolik se toho mají děti naučit.Jak to? A co
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, ve kterém je stanoveno, co by děti měli na konci 3. ročníku doporučeně a 5. a 9. ročníku povinně umět? Pro cizí jazyk jsou na konci třetího ročníku očekávané výstupy:
Očekávané výstupy – 1. období
žák
- vyslovuje a čte foneticky správně v přiměřeném rozsahu slovní zásoby
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, adekvátně na ně reaguje
- rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova
- pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění
- používá abecední slovník učebnice
Jinak učebnice samozřejmě nic nestanovuje, tu si učitelé vybírají podle svých potřeb tak, aby s ní byli s to naplnit ŠVP
Vždyť ani na čtení nebo matiku nemáš jednotnou učebnici, každá si jde svojí rychlostí svoje dovednosti ;o)