Jako vystudovaná učitelka 1. stupně se specializací AJ (státní zk.), mometálně pracující na Ministerstvu školství musím přiznat, že tahle problematika mě taky dost vytáčí. Situace je bohužel dost komplikovaná na to, aby mohlo v nejbližší době dojít k nějaké zásadní změně. Školy jsou financovány ze státního rozpočtu, což jak všichni víme, vychází taktak na provoz a mzdy zaměstnanců (bohužel dost mizerné). Jednou ze šancí škol na další finance jsou pak např. zdroje financí z EU ve formě strukturálních fondů, které jsou ale zase dosažitelné jen pro žadatele, kteří jsou schopni napsat kvalitní projekt, tedy kteří dokáží své vize a požadavky jasně obhájit a přinést něco nového do systému výuky na "své" škole. Jinak určitě není pravda, že neexistují žádní dobří učitelé Aj na ZŠ, ale je jich samozřejmě pomálu, neboť učitel, který je opravdu odborníkem ve svém oboru a zároveň uplatňuje lidský přístup k žákům, neboli je zkrátka šikovný a flexibilní, se velmi dobře může uplatnit také v jiné sféře pracovního trhu a za mnohem vyšší mzdu. A v době, kdy se již vytratila jakákoli úcta k pedagogům, kdy děti často přemýšlejí, jak nejlépe svého učitele "vytočit" nebo ponížit, případně ho přizabít, se ani člověk nemůže divit, že se většina schopných absolventů učitelských oborů do školství nehrne...
Předchozí