ba ba, v práci jsme museli "zdarma" (tj. jako bonus ke své dosavadní práci) tvořit třeba konkrétní metodiky a postupy k dosažení předepsaných standardů kvality.... to bylo hodin a tun papíru.... no ale "muší to bét" řekl říďa - a bylo... Je kvanta profesí kde se k vlastní práci přidruží hromada papírování, obzvlášťe pokud jde o instituci co spadá pod stát potažmo kraj. "nahoře" se něco vymyslí a "dole" se to musí udělat, pokud možno včera. A když se změní zákon, šupky dupky znova tráva na zeleno a patníky na bílo. Nic nového pod sluncem.
Je fakt že určité "služby" a "dozory" mi taky přijdou dost irelevantní pro práci učitele, ale v dnešní době kdy se neustále "vyhodnocují a eliminují rizika" aby náhodou někdo někoho nežaloval že si došel újmy ve veřejném prostranství ... :-( spíš se to bude stupňovat než ubývat, chjo.
A k těm jazykům resp. jejich výuce obecně - trend "všechno všem" mě prostě přijde zvrácený, rvát angličtinu horem dolem do dětí které nemají evidentně zájem, chuť, motivaci nebo prostě jen nedostatečný drteček talentu na jazyky mi vadí. Respektive vadí mi to, že musí všichni dosáhnout na nějakou pofiderní úroveň jenže výsledkem je akorát znechucení něčeho, co je skutečně užitečné a to na jakékoliv úrovni. Když doučuju děti ca 14-16 let, které zajímá akorát "co jim ta úča dá za známku když udělají tolik a tolik chyb" a ne to co skutečně dovedou a co se svými znalostmi dokážou..... je mi to nesmírně líto jakým směrem se výuka ubírá.
Předchozí