Jo, základní slovíčka ano, ale když jsem viděla učebnici neteřinky (2. třída), kde na stránce o jídle měla málem celý jídelníček, tak mě brali čerti. Proč by 1. rok, co se učí angličtinu, měla umět 8 druhů nápojů a neumět stvořit jednoduchou větu?
Tu přirozenost, jak se učí děti mateřský jazyk, jsem pozorovala na svém starším synovi - začal mluvit hodně brzy a tak třeba gramatické jevy si dovozoval na základě aktuálních znalostí (takžebyly perly jako skloňování "mamkovi" dle vzoru tátovi
). Postupně se to spravovalo, ale vždycky dokázal ŘÍCT, co potřeboval.
Ad věty - možná je to trochu individuální. Mně to naopak vyhovuje, všechny mé jazykové znalosti dosud stojí na modelových větách, které jsem se naučila v začátcích. Do těch prostě dosazuju. Takže odpadá ono éééé, když mozek projíždí všechny osoby daného slovesa, pak tvoří tvar příslušného času a pak zapomene, co vlastně chtěl říct.
Ale i tak si myslím, že obecně platí, pokud se hned od začátku jede výhradně na slovíčka a gramatiku a netrénuje se vyjadřování za pomocí toho, co umím, zbrzdí to schopnost promluvit o pár let.