Narážím na to opakovaně, u svých studentů (resp. jejich rodičů) a teď u svých dětí. Některé školy podléhají podivnému "tlaku" rodičů a společnosti na 2. jazyk. Výsledkem je pochybný paskvil, kdy se vzhledem k hodinové dotaci učí třeba 3 roky AJ 3 hod.týdně a druhý jazyk 2 hod.týdně. Stačí nějaké prázdniny, nemoc učitele a snadno se stane, že moji kluci třeba němčinu neměli 2 měsíce. Připadalo by mi smyslupnější mít denně jeden jazyk (tedy 5x týdně) a začínat se druhým jazykem až na SŠ (tedy po devítiletce). Ne každé dítě je na jazyky nadané a mít 2 jazyky od 6.třídy pro ně opravdu není přínos (možnost volby je fajn, změnit školu je možné, ale někdy těžko realizovatelné). o si myslíte o zavádění 2.jazyka. já mám tedy dnes asi nepopulární názor - radši až na SŠ.
P.S. Zavedení anglicky mluvených filmů s titulky by pro mě osobně (i pro mé mnohem více v angličtině zběhlé děti) mělo jediný přínos - nemohla bych je sledovat. ani do kina nechodím na filmy, které nejsou dabované.