Je pravda, že na učitelce (učiteli) hodně záleží a těch aprobovaných je minimum. Já sama jsem také učila angličtinu, ačkoliv jsem aprobovaná na nj. Ptali jste se, co na to miminsterstvo... Snaží se s tím něco udělat, ale hodně záleží i na školách, kde učitelé pracují. Například ministerstvo zřídilo roční kurz aj pro učitele 1. stupně, který celý každému učiteli zaplatilo. Důležité ale bylo, aby do něj chtěli učitelé chodit a aby je ředitelé škol na tento kurz 1 krát za týden uvolňovali. Učitelé, kteří tímto kurzem prošli, získali certifikát, který jim umožňoval učit aj na omezenou dobu. Pro mě byl tento kurz přínosem, protože jej vedli skvělí učitelé, kteří mají zkušenosti s učením aj ve školách. Musím přiznat, že na aj nejsem žádný velký odborník, ale jsem schopná se anglicky domluvit. Učila jsem aj do 3. do 5. ročníku. Snažila jsem se hlavně o to, aby to pro žáky bylo praktické. Například jsem získala kontakt na učitelku ze Španělska, která také učí aj. S touto učitelkou jsme pak žáky vedly k dopisování přes e-mail anglicky. Za 1 školní rok každý žák napsal 2 anglické dopisy ve wordu a poslal je svému kamarádovi z cizí země. Ti šikovnější pak vytvořili prezentaci v power pointu (také anglicky) a tu také poslali přes e-mail. Přestože se žáci učili teprve druhým, nebo třetím rokem, dokázali napsat jednoduché věty v aj a co bylo nejúžasnější dokázali si přečíst, co jim kamarádi ze Španělska píší o sobě a většinou tomu rozuměli. Co tím vším chci říct? Opravdu záleží na tom, kdo Vaše děti učí. Někdo umí aj perfektně, jiný se snaží žáky namotivovat, aby se ji chtěli učit, ale jsou i tací, kteří můžou žáky od aj odradit...
Předchozí