withep - jo a ještě s těma batolatama - opravdu čas nechápou tak, jak jsi to výstižně popsala. Proto taky často považují za podraz, když se právě třeba ty vláčky nestihnou. To, žes na to upozorňovala, je Tvoje věc, ale ne jejich problém
Mimochodem - vychrlit na dítě souvětí s pokyny nebo časovými "smyčkami", je problematické i v první třídě. Málokterý žák bezvýhradně pochopí a splní, když se na něj vybafne v několika vteřinách "SEDNI SI, OTEVŘI SI TAŠKU, VYNDEJ PENÁL A PASTELKY A BUDEME KRESLIT. NEBAVTE SE, TICHO, KOUKNI NA MARUŠKU, JAKÁ JE HODNÁ! CO TO DĚLÁŠ, TY NEŠIKO!..."
a zcela zmatený prvňák upustí penál, nevyndá pastelky, nesmí se zeptat souseda, co ta káča u tabule chce, protože přestal vnímat v lepším případě u OTEVŘI SI TAŠKU a o přestávce ze zoufalství zmlátí Marušku a je přistižen, jelikož netuší, co je to 10timinutová pauza
)
A děti s ADHD a SPU to mají ještě 10x horší - dle druhu a stupně klidně do 5.tř. ZŠ a dál...