Největší problém mám s kompotem. JInak proti uvedeným pasážím zrovna nic moc nemám, ale mám proti dalšímu, co uvedené není. Celá první půlka příručky jede v naprosto mechanickém duchu popisování nemocí, pohlavních orgánů, zároveň s tím, že pohlavní styk je pro přítomné zdravotníky taky něco jako funkce čytřdobého zážehového. Přitom puberťáci jsou daleko citlivější a zasloužili by si víc v oblasti toh, jaké má člověk žijící sexuálně emoce, něco o prožívání.... Jenomže zrovna tohle se tam objevuje až ve druhé půlce příručky, je toho míň než té mechaniky a samozřejmě ne od pánů sexuologů. Vadímně, že by někdo měl učit mou dceru, jak perfektní je hormonální antikoncepce a už ji neseznámit s riziky, která to může mladým děvčatům přinášet. Vadí mně, že se tam ABSOLUTNĚ nemluví o těhotenství jako celkem logickém vyústění pohlavího styku - braní antikoncepce tam tak nějak vlaje ve vzduchu. Kromě toho pro mne osobně je těhotennství a porod taky součástí ženské sexuality. A anvíc: je sexuální výchova doopravdy nauka tak, jako třeba matematika nebo čeština? Bohužel asi ne, v tomto má každý jednotlivec svůj vlastní názor. Proto myslím, že prvky zdravé sexáoní výchovy by měly prolínat normálně celým vyučováním. Ale takto pojatý předmět fakt ne! Jo - ještě se tam mluví o navlíkání kondomu na něco (třeba na ruku apod., to se mně taky poněkud hnusí, i tohle je podle mě intimní záležitost než se to učit před celou třídou).
Předchozí