A proč by to mělo být k ničemu? Mně to přijde jako fajn nápad. Můj čtyřletý syn si to určite rád zkusí. A když náhodou ne, tak určitě ta menší dvouletá. Já sama miluji přehrabávání fazolí doteď...Vaše děti nebaví třeba venku hra s pískem či kamínkama? V podstatě ta videa, co tady doposud byla, prezentovala oblíbené činnosti dětí, které nekteré děti nemůžou dělat třeba zase tak často...protože by se u toho nadělal binec...tak to mám aspoň z dětství zafixované já. Ne, že by mě rodiče k takovým hrám nepustili, spíš když jsem hlídala mladší sourozence, tak tyto aktivity nehrozili, to bych ješte po nich musela uklízet, to tak akorát.
Teď už přemýšlím jinak.
A že by byly takové aktivity v klasické školce, o tom teda nevím. Moje děti rády pomáhají při vaření, či pečení, v zahrádce...snažím se jim umožnit nejvíc toho, co je zajímá, i když, někdy ty důsledky...ale to má také své pozitivum: naučí se po sobě uklízet.
To je jasné, že to není hra na celé odpoledne a starší děti to už umí (a nerozmetou fazole po celé místnosti), ale nějak se to naučit museli.
Některým lidem možná příde, že Montessori dělá z přirozených věcí vědu, nebo že to není důležité...ale opravdu se některé děti doma ani ve školce k takovým aktivitám nedostanou. Třeba když jsou hodně pracovně vytížení rodiče, večeři uvaří z polotovaru, hraček sice plný pokoj, ale...Já to třeba vítám jako dobrý nápad. Děti občas neví, co si začít a kupovat pořád nové hračky není řešení, okoukají se jako ty ostatní...
Dík za inspiraci.