Brr, z tebe Jájo mi běhá mráz po zádech! Jsem celoživotně na to jak jsem učení flákala dobrý češtinář. Většinu věcí vím intuitivně, neznám jedinou poučku, nikdy jsem nedávala pozor a ani se neučila do hodiny ČJ, ale v rodině a známí, přítel atd. jsou všichni dyslektici. Moc dobře vím, co je to pro dyslektika nasoukat si do hlavy to co jsem se já nikdy nemusela učit, co jsem si zapamatovala z gramatiky přečtených knih ve volném čase. Učila jsem dyslektika dva jazyky a vím kolik píle na jedničku stálo učení mě a kolik na 4 jeho (i 10x více času). Takže když někdo napíše, že je to vymyšlená diagnoza tak se mi chce brečet a doufám, že neučíš! Nebo doufám, že jsem to jen špatně pochopila.
Naopak mi spojení věci vypadající jako písmenko připadá pro dyslektické myšlení super, protože jsem měla spoustu možností do jejich přemýšlení nahlédnout. H jako koleje, které se do hlavy zapíšou jako tvar H tak jak vypadají pražce s kolejemi...je vidět, že autorka si s dysleksií užila asi své v mládí. Příjde mi to jako výborný nápad!
A naopak asi kdo nezažil nepochopí, že obrázek Hurvínka se dyslektikovi s H vůbec spojovat nemusí, mozek prostě funguje jinak. On se to musí nazpaměť nazupat, že tenhle panáček ve fraku je písmenko H. Asi jako nám logické nepřijde (a tím pádem je to hodně těžké, že) H vypadají jako koleje....
Předchozí