No, a jsme přesně u rigidního školského systému. Proč nesmyslně trvá na tom, že maturita je POVINNĚ z češtiny, angličtiny a dalších? Mně by se osobně líbil systém, kdy by základní škola poskytovala široké spektrum základních znalostí. Střední škola by znalosti dále prohlubovala a na vysoké škole by se člověk úzce specializoval. Na střední škole by si vybral předměty, že kterých bude maturovat. Ty by byly čtyři (tedy stejně jako dneska) a mohl by se je svobodně vybrat. Ale na jednotlivé předměty bych dala vyšší laťku, než jaká je dneska. Pokud student nechce češtinu, nematuroval by z ní. Zaměstnavatel by si pak mohl vybrat, jestli chce asistentku, která maturovala v tělocviku a estetiky, nebo tu, co maturovala z češtiny a účetnictví. Tím by byla zaručena kvalita žáků: pokud z předmětu maturovali, znají ho na určité úrovni. Nebyly by třeba berličky v podobě úlev pro různé dys, kteří třeba dneska bez maturity z češtiny nemají šanci maturitu složit.
Předchozí