Al, tak jak to popisuješ ty mi připadá velice dobré. Naopak ukázky se slabikáře v článku se mi nelíbí. Jsou matoucí,ale nemůžu posoudit, když neznám celý.
autorka slabikáře se asi nějak sama a pez pomoci naučila číst jakoby globální metodou, to je pro dyslektika pro začátek jednoduší, takové přirozené, vnímat slova jako celek, jenže později to právě nadělá nejvíc potíží, mě přijde výhodnější učit děti jednotlivá písmenka a spojovat je do slov,
ono to tiž když vnímám slovo celé tak krátké klidně přečtu zprava do leva, v dlouhých zas dělám přesmyčky
třeba 51, 15, vidíte rozdíl? já NE, b p d q jsou to čtyři různé písmenka nebo naprosto stejné?
souhlasí ale že H a Hurvínek se houpá, na houpacím koni
je dost pitomé na naučení H
H vypadá jako houpačka, ale U taky - a ve slově Hurvínek je kned za ním , navíc HURvíneK - HoUPačKa, mě osobně splívá, takže pro dys. prvńáka, který se snaží číst rychle, to znamená nemůže se zdržovat slabikováním, jsou to naprosto stejná slova, já bych prostě nevěděla které slovo je které
ještě bych chtěla podotknout,že mám doma kníhu Vývojové poruchy čtení, Zdeněk Matějček, vydáno roku 1975, vydání třetí
já jsem ročník 1969, do první třídy jsem šla ve školním roce 1977/78, ke konci první třídy už se o mém problému dys vědělo, řešilo s PPP
písmena jsem uměla už před nástupem do školy (z obrázkové knížky
)uměla jsem si je spojovat do slov,
ve škole jsem ,ale "četla" tak že jsem si články pamatovala zpaměti, ono se to taky furt četlo dokola
problém nastal, až když došlo na složitější texty ne ze slabikáře, z téměř geniálního dítěte, se stal blbeček, učitelka vyšilovala, přesadila mě do zadu
"kdo nemá jedničky nemá nárok sedět v první lavici"
rodiče nechápali co se děje, naštěstí jeden kamarád našich byl lékař a toho napadlo že by mohlo jít o poruchu čtení, takže nás nasměroval an vyšetření.........
takže někde se s tím před lety nepracovalo, ale někde jo