To je pravda. Mohou nastat okamžiky,ale nesmí se to stát pravidlem, kdy se dítě může cítit manipulované nebo využité. Vím, že je to nefér vůči němu, i kantor profík občas přestřelí a nerad. Samozřejmě by žáka škola rozvíjet měla. Nevím, jestli přímo bavit, ale neměl by přešlapovat na jednom místě. Je mi vždycky líto šikovného děcka, které se v třídě v podstatě podprůměrné nudí, protože je tam na to sám. Potřeboval by k sobě ještě další takové, aby se situace stala vlastně přirozenou. Nikde ve společnosti se nenajde vedle sebe jen 25 lidí defakto s podprůměrnými schopnostmi, dovednostmi a znalostmi. Takhle to ale ve většině tříd na běžné ZŠ funguje. Hádejte, kdo má asi navrch? Třeba tři, co chtějí znát a něco umět nebo většina, které je to jedno a ještě se nechá vmanipulovat těmi třeba čtyřmi školou, autoritami a prací opovrhujícími?
Na tohle jsem v našem školství opravdu naštvaná.
Předchozí