"Já bych právě tu sociální stránku nepodceňovala. Škola není jen o nalití vědomostí do hlavy, ale hlavně o přípravě na život(tedy mělo by to tak být). A k tomu prostě patří i umět najít si místo v kolektivu(který by neměl být sociálně ani jinak selektovaný), naučit se komunikovat s cizími dospěláky (učitelka, hospodářka, školník...), najít ztracený pytlík s tělocvikem, zkrátka postarat se o sebe bez maminky za zadkem. A také si přijít na to, že i když nemám značkové oblečení, můžu mít spoustu kamarádů...to vše přeci děti potřebují k přežití ve společnosti. Dítě, které do 11ti let komunikuje převážně s maminkou, tyto dovednosti těžko získá. A proč by rodič s klasicky vzdělávaným dítětem nemohl chodit na dílny, na výstavy apod? Koneckonců školáci se zpočátku učí jen 4 hod denně, takže na individuální rozvoj dítěte je prostoru dostatek (samozřejmě za předpokladu, že rodič má čas a zájem se dítěti věnovat)."
Ad značkové oblečení - Já opravdu nechápu, proč se s tím tak nadělá. V zemi, kde 2/3 lidí nedosáhne na průměrnou mzdu, asi dost dobře nejde, aby 90% žáků chodilo v předraženém oblečení za tisíce, ne?
Ad 4 hodiny denně - Když jsem byla v první třídě, byla moje maminka na MD s mladším bratrem. Byla jsem moc ráda, že je doma, že mám díky tomu možnost si hned po příchodu ze školy napsat úkoly, absolvovat přiměřené množství mimoškolních aktivit a pak si jít hrát (na rozdíl od dětí zaměstnaných rodičů, které musely až do zavíračky trčet ve družině a doma je pak čekaly převážně povinnosti), ALE TO DOPOLEDNE JEDNA BEZ DRUHÉ UŽ JSME POTŘEBOVALY OBĚ JAKO SŮL.
Předchozí