Tak nevím, ale přijde mi, podle některých seakcí na článek, že ho chápete asi špatně....??
Autorce jde podle mě o to, že dítě se prostě dané věci naučí ve správný čas.. je součástí přírody, která se postarala o to, že všechno funguje i bez výzkumů, pouček, knih a pod. Myslim, že čim víc do toho vývoje zasahujeme, tim víc ho narušujeme a také se dítě více učí, být na nás (na někom) závislé..
A pokud jde o ty kroužky.. Autorka je přece nezavrhuje.. Jde jen o to, kolik kroužků zvolíme, jaké a kdo je vybírá.. Osobně si myslím, že jednostranně zaměřené kroužky nejsou dobré a ani nemohou vycházet z iniciativy dítěte. Ale jednou týdně do Sokola? Proč ne.. vždyť je to pohyb složený z různých činností (zase ale je potřeba, aby cvičitel věděl, co pro děti v tom věku je a není vhodné).
A že někdo píše, že děti nebaví hrát si na zahradě a "sledovat žížaly".. Myslím si, že každé dítě, minimálně přibližně do té doby než jde do školy, si dokáže hrát samo a zabavit se celkem čímkoli, co mu přijde pod ruku.. A pokud to neumí, je to podle mě tím, že už si zvyklo na něco jiného..potlačilo svoji fantazii a přirozený zájem o to, co je kolem něj.
Předchozí