U nas maji tridy 25 -27 zaku v prumeru. 8-10 nadprumerne chytrych deti ve tride je podle me naprosto odpovidajici (20% podle Gausovy krivky je nadprumer, u nas je mistne trosku specificka situace, protoze jde o misto, kam se sestehovavaji hodne vzdelani lide, nejde o typicky vzorek populace, u dcery ve tride jen asi 5 rodicu nema VS).
Jeno, ty ucis na specificke ZS, jestli se nepletu (Montessori nebo neco takoveho), tam bude jiste slozeni zaku hodne jine.
Ty deti se hlasily do Prahy, kde byl previs na nekterych skolach i vic jak 3nasobny, a dostaly se tam - takze skutecne chytre jsou (a nesvadela bych to na drilovani na prijimacky). Z rady dobrych ZS se deti na 8mi leta gymnazia tolik nehrnou, u nas ale skutecne nastava masivni exodus (a i samy deti komentuji, jak je to ve skole hrozne, ze se nic neuci atd.), protoze druhy stupen je proste bida.
A to je podle me jadro pudla. Kdyz ma druhy stupen spatnou uroven, tak mi proste nezbyva nez dat dite jinam - a pokud je chytre, tak vicelete gymnazium je spravna volba (jina ZS by znamenala stejne dojizdeni a navic za par let dalsi stres s prijimackami). Dalsi vlna exodu je v 7.tridach, to odejde zbytek chytrych deti. Dokud nebude dobra uroven i na druhem stupni ZS (a to je hlavne o ucitelich), tak se skola nemuze divit, ze ji temer vsechny chytre deti odchazeji.
Předchozí