Souhlasím. Selektovat děti už od páté třídy na chytré a hloupé nepřináší mnoho dobrého. Dělo se to vždy a od počátku je to špatné. Elitaření u takto malých dětí je jen honění si trika rodičů. Navíc, známky hodnotí dítě pouze ve stupnici 1-5, intelektové schopnosti nevypovídají nic o kvalitě člověka. Přece nevychováváme jen jedničkáře, ale hlavně dobrého člověka. O totéž se snaží i škola. Selektovat děti podle vědomostí může být kontraproduktivní. Národ přece není složený pouze z jednoho "druhu". Jsou v něm lidé chytří i hloupí, hezcí i ošklivý, hodní i zlí, příjemní i nepříjemní a takto bych mohla pokračovat dále. Dítě se mezi těmito různými lidmi pohybuje a bude pohybovat celý život. Až si chytré dítě dokončí v kanceláři doktorát, třeba na téma: "Vliv cizojazyčné literatury na dospívání dětí ve městě a na vesnici", dostane hlad. Půjde si tedy koupit třeba jablko. Za kasou bude sedět ta hloupá holka, co má jen učňovku, regál na potraviny vyrobil Tomáš, co přežil druhý stupeň s tím póvlem, co tam zbyl, když všichni chytří odešli na gymnázia, a má průmku. Jablko vypěstoval ten trubka Venca z Horní Dolní. Ale no tak všichni, nejste tak trochu jenom náfukové. Opravdu si myslíte, že na druhých stupních záladních škol zůstává póvl, jsou to jen puberťáci. Gymnázium není pupek světa.
Svou hodnou a chytrou dceru s jejím souhlasem nechávám na základce. Mezi alkoholiky, kuřáky a ochmatávači. Nenaučí o moc míň než na našem šestiletém gymnáziu, jen se naučí žít a vyjít s dětmi různých vlasností, znalostí a sociálního původu. To bude toiž muset dělat po celý svůj další život. To jsem ale mamice!
Předchozí