Autorčin postoj je dost negativní. Je segregace dát více inteligentní děti k sobě, aby mohly plně rozvinout svoje rozumové schopnosti?? Až se budou na ZŠ věnovat inteligentnějším dětem na stejné úrovni jako k těm pomalým a méně inteligentním, tak nebude co řešit. To ovšem neexistuje. Dodnes si pamatuji, jak jsem si konečně oddychla, když jsem se dostala na víceletý gympl mezi děti, co se učily v pohodě, množství učiva se zvýšilo a tempo učení taktéž vzrostlo, nikdo nezdržoval, nikdo se nemusel stydět za to, že je chytrý! Na ZŠ aby se totiž člověk pomalu styděl, že je chytřejší než jiní a musel se krotit. A nemyslete si, že děti mají své více inteligentní spolužáky v lásce, to tedy nemají! A navíc, první ročník na VŠ byl maximálně v pohodě, protože jsem oproti jiným znala podstatně více právě z gymplu. Takže nelze odsuzovat tato gymnázia jako způsob vzdělávání, ale je nutné konstatovat, že rodič svoje dítě neodhadl dobře a je to tedy vždy chyba rodiče, když dítěti gympl nesedne.
Předchozí