A jen ještě k tomu lednovému debatování, upravila jsem od té doby svůj názor. Tehdy jsem díky poznatku, že u nás vezmou prakticky všechny se přihlásivší děti, měla pocit, že gympl nemůže mít úroveň. Teď si to už nemyslím, protože když tam přejdou 2-3 děti z jedné třídy, odpovídá to tomu, co opravdu v té třídě může být nejlepší a pokud se hlásí opravdu ti, co mají pro gympl předpoklady, nemusí to být tak špatné.
Může to být dokonce stejné jako v těch pražských (vynechámám ty vyloženě elitní), kde si musí na ten počet 1-3 dětí z jedné třídy tak důkladně přefiltrovat...
Zůstává pořád otázka smyslu víceletých gymplů. Za stávající české situace si neumím představit, že bych ho jako rodič apriori zavrhla, ale že je to určitá selekce dětí podle intelektu, s tím souhlasím a že se to děje poměrně brzy, to si myslím taky. Řada dětí ještě docela dobře stačí na učivo čtyřky pětky, ale později se ukazuje, že už to pravé ořechové být nemusí... To se ale vyřešit nedá a pro mě toho moc neřeší ani článek, ke kterému diskutujeme. Pokud se v nejbližších letech do běžných tříd rozptýlí děti se speciálními potřebami za ponechání stávajících poměrů jeden učitel, mnoho dětí - tak bude nadaný ten první, kdo půjde ne stranou, ale přímo do kelu... jakožto ten, kdo problémy nemá a tak se mu pozornost ořízne nejvíc.
Předchozí