Lízo, vse je samozrejme vec nazoru a pokud je nazor podlozen zkusenosti, samozrejme jej respektuji, protoze i ja si vazim toho, kdyz nekdo respektuje ten muj. Ale... bohuzel se mi ve 100% pripadu, kdy mi bylo neco namitano na cizi jazyk v takto brzkem veku, potvrdilo, ze jsou to jen nepodlozena vnitrni presvedceni, aniz by si dotycny neco precetl, zasel se podivat na ukazkovou hodinu, udelal si realnou predstavu o tom, jak vypada cizi jazyk formou hry, promluvil s detmi, ktere se hravou formou jiz od malicka s jazykem seznamuji a osvojuji si jej, prosel nejaky vyzkum, nazory odborniku.... Jednoduse se prikloni k necemu, aniz by si overili, zda-li to nemuze byt i jinak. Setkam-li se pak s clovekem, ktery me castuje poznamkami o tom, jak akorat diteti delam gulas v hlave, pretezuji jej a stavim si vzdusne zamky, kdyz si myslim, ze dvoulete "mimino" si z lekce neco odnese, ANIZ by si o dane veci zjistil alespon minimum informaci - ne, dekuji, v tom pripade ta konverzace opravdu nema smysl. Kdyz uz neco tvrdim, tak mam vedet proc. Ja se stavim vsemi deseti za cizi jazyk jiz v predskolnim veku a vim proc - nacetla jsem si prislusnou literaturu, konzultovala vec s odoborniky, ale predevsim mam vlastni zkusenost (navstevovaly jsme Helen Doron cely rok a budeme pokracovat). Vidim pokroky na sve dceri, ale take na ostatnich detech v centru, to je pro mne prvorade. Samozrejme je vhodne ptat se na to, jaka by mela jazykova "vyuka" byt, aby byla opravdu ucinna a nebylo to jen bohulibe utloukani volneho casu... Mam-li se v teto souvislosti vyjadrit ke svym zkusenostem, tedy Helen Doron, pokladam si otazku: Je centrum s nekolikaletou tradici, pusobici po celem svete, vzdelavajici tisice deti, zaznamenavajici jejich pokroky a uspechy pouhym utloukanim volneho casu? Dle meho nazoru urcite ne! A skolky? Hrava a spontanni forma? Metoda vyuzivajici nazornosti, smyslu a pohybu? Prirozenost? Lektor se zajmem a laskou k cizimu jazyku na spravnem miste? Proc ne... Kdo nic nezkusi...
. Je to vec nazoru a priorit