Tohle by mě taky zajímalo - zda dítě může v určitém ohledu zase zpětně zakrnět.
Když bylo synovi necelých 5, ptal se, jak má spočítat 3 věcí (3 desetinná čísla) -víceméně jsem jen stručně řekla, ať to sečte, jako by tam ta čárka nebyla a pak si ji tam zase domyslí. A on na mě po minutě vychrlil, že 72,30 (a bylo to správně!) Mmch, počítala jsem to z hlavy o dost dýl...
Ale teď, v 1. třídě, po skoro roce omílání 2+3=5, má občas problém sečíst dvě trojciferná čísla - jde mu to pomaleji než dřív a hlavně ho to už nebaví, má dojem, že by to umět neměl, že to není správně, aby to uměl - to se obávám, že je vliv školy.
Přeorientoval se sice na vesmír a zahrnuje nás encyklopedickými info, ale té matiky je mi líto, připadalo mi, že to rozvíjelo myšlení mnohem víc - a jak ho to ještě před nástupem do ZŠ bavilo...
Předchozí