Já považuji za důležité aby
- dítě mělo od začátku nástroj, který dobře hraje, jinak je to trápení dítěte i učitele. Nemusí být nejdražší, značkový, nový...ale musí prostě hrát. Nepopírám, že to něco stojí, pro malý odlehčený saxofon jsme letěli do Anglie, protože se u nás zatím neprodává...ale stojí to za to. Violoncello z překližky, které má zdarma k dispozici hudebka je prostě trest pro všechny zúčastněné...
- dítě mělo fajn učitele, který sedne jeho tempu, povaze, bude je to spolu bavit. Chce to pátrat, klidně změnit učitele. My jsme se loni s jedním netrefili a byl z toho brek a ztracený rok. Nebyl špatný, byl to umělec bohém, ve škole oblíbený, ale pro nás zkrátka ne. Teď víme co máme cvičit, na hodiny se těšíme a je to jak má být.
- podporovat, chválit, poslouchat, hledat skladby po internetu, hrát s dětma - pokud jste hudebníci. My spolupořádáme vánoční koncerty a půjčujeme děti po okolí na koncerty po kostelích...
Nakonec musím napsat, že máme prostě štěstí na skvělou ZUŠku v Berouně.
Předchozí