Hmm, holčičce zřejmě ještě nikdo neporadil, jak se má učit efektivně a že to není o tom číst si v učebnici text 4x za sebou. Jo, taky jsem se takhle jednou v 7. třídě zkoušela naučit zeměpis, když jsem měla pocit, že musím se školou něco udělat. A ty se za ní stydíš, jako kdyby za to mohla.
Víš, nemám ráda o někom prohlašovat, že je šprt a už vůbec nevím, co to vlastně znamená. Já se na ZŠ neučila co byl rok dlouhý, byla jsem premiantka a šťastná jsem tam nebyla. Na gymplu jsem musela celkem dost zabrat (výběrová třída), moc volného času jsem neměla, premiantka jsem nebyla už vůbec, ale cítila jsem se báječně. Sedl mi kolektiv, způsob výuky a měla jsem pocit, že mi škola něco přináší. (Samozřejmě šlo o 4-letý gympl, tak mladá nejsem, abych už zažila 8-leté.) Možná o mě taky někdo na ZŠ prohlašoval, že jsem šprt, nevím. Na druhou stranu, ty ostatní děcka, kterým škola nešla sama od sebe, se občas na rozdíl ode mě "šprtaly" a některé se šprtaly celkem systematicky a pravidelně. Tak to jsou podle tebe ty šprti?
Jakože to jsou děcka, které z nějakých vnitřních důvodů cítí, že musí udělat něco proto, aby měly dobré známky, ale zvolily si pro to špatnou cestu? Tak jim dáme nálepku "šprt" a budeme na ně koukat s despektem. Hmm.
Předchozí