Možná nepatřil, možná neměl studijní předpoklady, kdo to rozhodne? Úředník s IQ polovičním, než mám já, který každému dítěti nalinkuje životní dráhu od kolébky do hrobu?
Nějaký problém ve mě nepopírám (konkrétně to nejspíš bude malá schopnost učit se nestrukturované informace, já musím věci chápat, aby se mi dobře pamatovaly), jen trvám na tom, že školství má problém taky a mnohem větší. Pokud nějaké téma není škola schopna naučit během mnoha hodin, a pak to doma pochopím během dvaceti minut, je se školou něco špatně.
(A chce-li někdo mocí mermo hodit kamenem, prosím -- já se chodil radit za otcem ještě na vysoké! Jenomže tam existuje důkazní materiál, že přednášející kupříkladu ty Maxwellovy rovnice vysvětlil blbě, protože příslušnou úlohu pak na písemce u zkoušky nikdo jiný nedopočítal.)
Jo a ta základka byla peklo především z lidského hlediska, to, že nenaučila, už byl minoritní problém. Vinou základky jsem se stal cynikem par excellence, a dalších dvacet let jsem to pak odbourával.
Předchozí