U nás ve škole to na prvním stupni funguje podobně a přece jinak - v pondělí ráno jsou ranní kruhy - s čajem, snídaní, učitelka má kávu, děti nosí do školy třeba moučník nebo tak. ale na druhém stupni už děti o tento přístup nemají zájem - jak se zjistilo. Takže tam je už klas. třídnická hodina - ve čtvrtek. už nesdělují pocity, ale mají potřebu řešit problémy, o to víc potřebuje taková hodina odborné vedení, což je složité i pro učitele.
A co se týká výuky - na prvním stupni - i když je dán důraz na individ. výuku, přesto je třeba dodržet to, co kdy mají děti umět a znát - a i jim ukázat fungování běžné třídy, protože ty děti pak nemají šanci změnit školu, teda mají, ale jsou s tím spojené obrovské problémy. Na druhém stupni je to ještě složitější - je třeba děti připravit na odchod na střední školy nebo obory. Je to prostě složité, protože škol s alternativním přístupem je málo.
Předchozí