V nadřízené pozici by měla být učitelka zkušená, ne ta, co má sice VŠ, ale o praxi ví kulový. Já jsem se taky kolikrát chodila soukromě radit ke zkušené prvostupňové učitelce, třeba jsem se jí ptala na jej názor na dyslexii a podobné "dys". Ona byla toho názoru, že každému dítěti to trvá jinak dlouho, a to, co má potíže, se prostě musí víc a déle učit, ale naučit se můžou všechny. My máme dneska speciální postupy na kdejaké dys- a pak se divíme, když absolvent vysoké školy napíše Větnamec nebo pondělý. Pardon, jak mohl s podobnými znalostmi dostat maturitu z češtiny?
Dneska se zaklínáme inkluzí, budeme do školy posílat asistenty - ale děti budou umět čím dál míň? PROČ? Je mi jedno, že Aranka umí zpívat a Horváth si neumí umýt ruce po použití WC, ale není mi jedno, že moje vnouče se ve skole nemůže učit, protože inkludované dítě nezvladatelně lítá po třídě a ruší ostatní. Jak to, že ono může a ostatní musí sedět a poslouchat učku, jak krotí jednoho prezenta?
Předchozí