Souhlasím. Kdybych já neměla tolik zkušeností ze třídy vlastního syna, tak by mi to možná ani nepřišlo. Ale ten systém je prostě tragický. Kluk má nadprůměrné IQ, ale celé roky v kolektivu 30 dětí, z nichž je tam velké množství problematických a jedno dokonce s asistentem, se prostě nic nenaučil. Veškerá pozornost ve výuce se věnovala těm problémovým dětem a ty ostatní, průměrně či nadprůměrně nadané se prostě vezly.
Obávám se, že inkluzí trpí normální či nadané i ty inkludované. Bohužel. Učitelky samy mi říkaly, že se to prostě nedá zvládnout, ten nápor je obrovský a ony se prostě musí přednostně věnovat dětem, které jsou pomalé. A pak je tempo a kvalita učiva zákonitě na úrovni nejslabšího dítěte. Je to tak, nikdo mi to nevymluví, po těch zkušenostech.
Už jsem to na diskusích psala x-krát, že ještě před 10 lety naši studenti byli schopni v matematických olympiádách konkurovat třeba Singapuru, v dnešní době se kvalita vzdělávání propadla. Opravdu to vypadá, že naše školství, dříve špičkové, bude brzy těžce podprůměrné. Česká republika vždycky disponovala obrovským množstvím nadaných lidí, vědců atd., takže si nemyslím, že by dřívější školství bylo špatné. Ve své podstatě ani nic nenamítám proti frontální výuce, pokud se někdo chce něco naučit, tak se prostě učit musí, ono to moc jinak nejde. Neříkám, že by nějaké změny proběhnout neměly, ale nechápu, proč od základu měnit něco, co fungovalo a přinášelo výsledky. Ať se nám to líbí nebo ne, tak pro nás jsou důležití chytří lidé, kteří dostanou kvalitní vzdělání.
Předchozí