Jentakj, jistěže se to musejí učit od základky. S těma encyklopedickýma znalostma je to tak, podle mýho je prostě potřeba faktografii omezit, spousta se dá vyškrtat a hned by bylo víc prostoru na skutečný poznávání a učení. Nejde samozřejmě o to, vyškrtat plošně, muselo by se hlavně stanovit, co je potřeba znát a hlavně proč, a do toho se nikomu nechce. Jsou učitelé a školy, který se zaměřujou na ty souvislosti, ale problém je, že spousta zkoušení a testů, včetně přijímacích, se prostě zaměřuje na planý memorování. Takže nejdřív by se musel nově definovat účel výuky, přizpůsobit tomu metodiku výuky a pak by stát musel učitele k tomu vést. Ovšem když mi moje sestra učitelka vypráví, že na povinným "zvyšování kvalifikace" se například didaktická pedagožka, jinak mladá teoretička nepolíbená praktickou výukou, zhrozí, jak je vůbec možný, aby učitel otevřel dveře do třídy, aniž si předtím v duchu nezopakuje "7 zásad pedagogickýho působeníí" nebo tak nějak, tak mám pocit, že je to systém nereformovatelnej a jediný, co se dá dělat, je udržovat ho aspoň v provozu. Něco jako když pořád jezdíš obstarožní, všelijak vyspravovanou škodovkou, do který jsi namontovala pár novejch dílů a párkrát ji nově nalakovala, z nouze vykládáš, jak byla před x lety ve srovnání s tehdejšíma jihokorejskýma šuntama skvělá, nadáváš na rozvinutější státy, který do aut furt cpou nějakou novou elektroniku, s tím, že se jim to stejně akorát posere a že ještě uviděj, průběžně jezdíš do servisu s upadlým vejfukem, ale spoléháš na to, že to, že to sice není žádný žihadlo, ale že tě víceméně pořád někam doveze.
Předchozí