A je možný, aby dostalo dítě minutku navíc v běžné škole? nemyslím teď přímo vyučovací hodinu, myslím všechny ty situace kolem, jako je příchod do školy, přestávky, oběd, změna rozvrhu, změna vyučujícího při suplování, to všechno je pro tyto děcka neskutečně těžký, inkluze jim nemůže být nijak přínosná, nehledě na to, že v hodině není klid, každá hodina v běžné škole vypadá jinak, je tam spousta dětí, spoust ahluku, rozdílný činnosti, přece se nedá učit podle jednotné šablony každý den, to by ty ostatní nebavilo...
tyto děti potřebují svoje speciální prostředí, aspoň než se naučí orientovat se sami v sobě, svých potřebách a pocitech, který mají sami ze sebe, než se vůbec naučí svoje pocity poznat
pro tyto děti je inkluze nejhorší možnou variantou
umím si ve škole představit (a mám s tím zkušenost) dítě nevidový, na vozíku po obrně, mentálně mírně postižený, ale autista do běžné školy nepatří, i když bude mít asistenta, bude ztracený
Předchozí